Automobilgintzaren sektorean mikrotxipen hornikuntzarik ezak eragiten dituen zailtasun izugarriek eragin negatiboa dute ibilgailu berrien salmentetan, zeina hilero areagotzen baita, Faconauto sektoreko patronalak atzo emandako datuen arabera; izan ere, azaroan Gipuzkoan salmenten jaitsiera % 25,6koa izan da iazko hilabete berarekin alderatuta, EAE osoan egin denaren ia bikoitza.

Joan den hilean automobil berrien erosketan izandako beherakada handiak, urriko beherakada baino puntu bat eta lau hamarren leunagoa besterik ez denak, okerrera egin du urteko balantzean, eta, hala, Gipuzkoako kontzesionarioek % 18,4 gutxiago saldu dute azarora arte 2020an baino, EAEko batez bestekoa (-%16,7) baino jaitsiera handiagoarekin. Fabrikaziorako osagairik ezak, automobil-marka nagusien jarduera geldiarazi duenak, krisia sakontzen du urtea igaro ahala, eta ez dirudi epe laburrean egoerak hobera egingo duenik, adituek adierazi dutenez.

Gipuzkoako kontzesionarioetan ibilgailu berrien salmenta txikiagoa izateak, aldiz, ez du aldatzen erregai tradizionalen bidez propultsatutako autoen erosketen beheranzko joera, azken urteotan hautematen dena energia alternatiboen alde. Faconautoren datuen arabera, aurtengo ekitaldiko lehen hamaika hilabeteetan % 30,8 gasolinazko ibilgailu gutxiago eta % 36 diesel gutxiago erosi dira; azken horiek 50 puntutik gorako beherakada nabarmena izan dute 2021eko azaroan, iazko hil beraren aldean.

Gainerakoek, aldiz, antzeko hazkundea izan dute: % 30,6. Nabarmentzekoa da elektrikoen bilakaera, Gipuzkoan 2020ko azarora arte 289 unitatera iristeko egin ziren salmentak baino % 78,9 handiagoak izan baitziren. Bere presentzia errepideetan ohikoagoa izaten hasi da, baina auto hibridoa da nagusi, eta urteko lehen hamaika hilabeteetan 1.377 ibilgailu erosi dira lurraldean, % 26,6ko igoera metatuarekin. Gasarekin funtzionatzen dutenak dira % 12,2ko beherakada izan duten ordezko bakarrak.

Marken arabera, Gipuzkoan gehien saldutakoek, oro har, jaitsierak izan dituzte, Peugeot buru dutela ( % 24ko jaitsiera) eta ondoren Dacia ( % -10,8koa), Hyundai ( % -10ekoa) eta Citroen daude, nahiz eta azken horrek pultsua mantendu duen hamarren gutxiko jaitsierarekin. Kiak eta Toyotak, bestalde, salmentak 4 eta 7 puntu artean igotzea lortu dute, nahiz eta egoera txarra izan.

Urteko lehen hamaika hilabeteak oso onak izan dira Gipuzkoan oso errotuta ez dauden baina salmentak sendotzen badituzte ustekabeko lehiakide bihur daitezkeen ibilgailuen fabrikatzaileentzat. Teslaren kasuan, Gipuzkoan 21 auto elektriko saldu dira azarora arte, eta % 133ko igoera izan du. Era berean, DS % 155,5 hazi da, lurraldeko kontzesionarioetan erositako 23 unitaterekin, baina hazkunderik deigarriena Cupra da, salmentak % 4.100 igo baititu, 126 unitaterekin.

Egilea Andoni Beitia