Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionaleko (CNTC) Merkantzia Sailak, Gobernuarekin sektoreko enpresak biltzen dituen erakundeak, ohartarazi duenez, Gobernuak sektoreko arazo nagusiak konpontzeko proposamen berri bat aurkezten ez badu, abenduaren 20tik 22ra deitutako lanuztea mugagabe bihur daiteke.

Hala adierazi dute salgaien garraioko enpresa-ordezkariek, besteak beste, Espainiako Merkantzien Garraioaren Konfederazioak (CETM), Errepideko Nazioarteko Garraioaren Elkarteak (Astic) edo Espainiako Garraio Elkarteen Federazio Nazionalak (Fenadismer), Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioarekin beste bilera bat egin ondoren.

Joan den azaroaren 18an egindako bileraren ondoren, patronalaren itxiera iragarri zenetik bi aldeek deitu duten bigarren bilera da. Oraingo honetan, negoziazioak datorren asterako atzeratu dira berriro.

Hala iragarri du Garraioetako idazkari nagusi María José Rallok bileraren amaieran, prentsari egindako adierazpenetan, eta ziurtatu du negoziazioek aurrera jarraituko dutela, lanuzte hori logistika-eskari handiko egun batzuetan ez gertatzeko.

“Ziur gaude negoziaziorako tartea badagoela, eta guk prestasun osoa erakutsi dugu eskaera handiko egun batzuetan lanuzteak bertan behera uzteko, Gabonen aurreko egunak izanik, eta horrek eragin nabarmena izan dezake herritarrengan”, adierazi du.

Rallok azaldu duenez, astelehen honetan Ministerioak lan-dokumentu bat bidali zien, deialdia eragin zuten arazoak konpontzeko aurrerapauso “esanguratsu” bat suposatzen zuten irtenbide “zentzuzkoak” biltzen zituena.

Mugikortasun-legea, arazo nagusia

Zehazki, Ministerioak planteatu du hilabete honetan Ministroen Kontseilura eramango den mugikortasun-legea dela arazo nagusietako batzuk konpontzeko tresna. Hala ere, enpresak ez du uste hori denik tresnarik egokiena.

Idazkari nagusiak azaldu duenez, batzordeak onartu egin du proposamen horretan alderdi positiboak daudela, eta Carmelo González Sayas CNTCko presidenteak ziurtatu du Isabel Pardo de Vera Garraioetako Estatu idazkariari helarazi diola bere proposamena “erabat” errefusatu duela, sektoreak eskatutakoari ez erantzuteaz gain, “Murriztaileagoa” ere badela joan den uztailean Pedro de Saura Estatuko idazkariak hartutako konpromisoa baino.

“Ez zaie erantzun egokirik ematen gai hauei: gidariak zamalanetan parte hartzea debekatzea, itxaronaldiak murriztea, gasolioaren prezioa berrikusteko klausula nahitaez aplikatzea, osasun-zentimoaren atzeratutako zenbatekoak itzultzea edo Euroviñeta eta duela urte batzuetatik aldarrikatutako gainerako puntuak ez aplikatzea”, adierazi du batzordeak.

Horregatik, CNTCk adierazi du Espainiako Gobernuak ez duela “akordio batera iristeko borondaterik”, eta, beraz, proposamen berri bat egitera gonbidatu du. Proposamen hori nahikoa ez bada, langabeziaren baldintzak gogortzea ekar dezake, eta mugagabe bihur daiteke.

Gainera, ontzidiak eraldatzeko Gobernuak onartu berri duen laguntzen emakida judizialki inpugnatzea erabaki du batzordeak, salgaien garraiorako “diskriminazio larria” dela uste baitu: “Ukatu egiten dira beste garraio-eremu batzuetarako energia berdinek bultzatutako beste ibilgailu batzuei sektore honi ematen zaizkion laguntzak”.

Avatar

Egilea Andoni Beitia