CaixaBank Researchek aurreikusten du kontsumoa % 5,7 haziko dela 2022an eta % 3,6 2023an, urrian kontsumoari buruzko datuak 2019ko hil berean baino % 13 handiagoak izan ondoren.

Horrela ateratzen da erakundearen azterlanen zerbitzuak egindako 2021eko Kontsumo Txostenetik, zeinak bere proiekzioak oinarritzen baititu jarduerari eta mugikortasunari murrizketarik ez aplikatzean, joan den udaberrira arte erregistratutakoen antzera.

Azterketak, Caixabanken hamar milioi bezero baino gehiagoren datu anonimizatuen laguntzarekin, sakoneko faktore garrantzitsuenetako bat bilduriko eskaria da, eta dagoeneko gauzatuta dagoena eta geratzen zaion ibilbidea aztertzen ditu, kontsumitzaile bakoitzaren profilaren arabera.

Energiaren eta botila-lepoen prezioek gora egin duten arren, azterlanaren arabera, pilatutako eskariak, lan-merkatuaren susperraldiak, finantza-baldintza erosoek eta Europako funtsek “kontsumoaren susperraldiari eusten jarraituko dute”. Datozen urteetan ekonomia suspertuko duten aldagaiak izango dira.

Egilea Andoni Beitia