Lege-ikuspegia duten era guztietako dokumentuak berrikustea eta idaztea. Zer esan nahi du horrek? «Komunikatu nahi denari edo sinatuko denari iragazki bat aplikatzea esan nahi du, ustekabeko ondorioen eta kalkulatu gabeko arriskuen aurrean babes gaitzan, horrela lortu nahi den emaitza optimizatuz», azaldu du Aurora Ruiz Mazpule eltopolegal.com webgunearen sustatzaileak.
Ez da bakarrik nola esaten den, baizik eta zer esaten den eta zer ez den esaten. Dokumentuak aztertzea eta idaztea arriskuak eta etorkizuneko gatazkak prebenitzeko tresna gisa erabiltzen dira. Hori guztia modu eraginkorragoan gauzatzen da, IKTen aukera guztiak erabiliz. Zehazki, Aurora Zuzenbideko profesionala eta CEBEK Emprende erakundeko kidea da.
Nola sortu zen ekimen hau martxan jartzeko ideia, Aurora?
Konfinamenduan, guztiok esperimentatu ahal izan genuen berehalako konponbideak lortzeko beharra, minutu bat igaro ondoren erabakiak hartzeko aukera emango zutenak. Etengabe aldatzen ari den inguruneko arau-aldaketa etengabeek profesionalek eta enpresaburuek indarrean zituzten eragiketa, kontratu eta konpromiso guztien dokumentazioa berrikustea eskatzen zuten, gainean zuten inpaktu ekonomiko negatiboa minimizatzeko.
Eta testuinguru horretan, nazioartekotutako enpresa-talde bateko erakunde bat, aholkularitza juridiko propioarekin, nahiz eta horrek ez zuen behar zuen erantzuna jasotzen, bere dokumentazio guztia bidaltzen hasi zitzaidan, posizio bat edo bestea mantentzearen arriskuei buruzko informazio azkar eta zehatza lortzeko, hornitzaile jakin batzuekin neurri jakin batzuk hartzeak izango zituen ondorioei buruzkoa; gainera, bere komunikazio, gutun formal, posta elektroniko eta abar guztiak idaztea behar zuen, hondamendia minimizatzeko helburuarekin.
Modu egokian konpondu zenuen eta, gainera, zenbait aukera aurkitu zenituen.
Lankidetza hori arrakastatsua izan zen, eta hortik abiatuta, zerbitzu espezifiko hori iraultzeko eta profesional eta enpresa guztietara hurbiltzeko beharra ulertu nuen, edozein gailuren bidez, edozein tamaina eta tamaina kontuan hartu gabe, erabiltzailearentzat esperientzia erabat digital bihurtuz, prozesuak automatizatuz eta sarbidea erraztuz.
Zerk bereizten du ekimen hori merkatuan dauden beste ekimen batzuetatik?
Zerbitzu juridikoak, arlo guztietan bezala, gero eta gehiago bideratzen dira ingurune digitalera eta irtenbide teknologikoetara, abokatuaren lana errazteko. Baina bezeroarenganako orientazioa aztertuz gero, kasu gehienetan presentzialtasuna eta desplazamendua bakarrik ezabatzen dira, Internet bulego fisikoaren leiho gisa erabiliz, baina proposamen gutxi dira benetan berritzaileak. Eta horretan bai, gure ustez, enpresen aholkularitza ulertzeko modua eraldatuta dago.
Ohiko abokatu-bulegoak al dira zuen eskumena?
Zerbitzu aurreratua gara ‘: ez gara abokatu-bulego bat. Oso espezifikoak gara, zerbitzu tradizional bat produktu bihurtzen dugu, erabiltzailearentzat online baino ez gara existitzen, eta adimen artifizialeko soluzioetarantz goaz.
Coca-Colaren konpetentziak egarria kentzen duen guztia dela uste baduzu, egarria izan gaitezke; hala ere, lehia kolaboratzaile bihurtzeko gaitasuna du: enpresaren aholkularitza juridikorako eta Zuzenbidearen profesionalerako laguntza- eta indartze-tresna bat gara. Ikusmenetik kanpo dago. Lasaitasun-plus horrek bermatzen dizu zuk ikusi ez duzun hori neutralizatu edo neutralizatu egin duela, eta neurri jakin batzuk ezarri dizkizu.
Hitz egin iezaguzu zuen bezero profilez
Gure negozio-eredua B2B da, eta bi merkatu-nitxo oso definituetara bideratuta gaude: barne-aholkularitza juridikorik ez duen enpresaburua, profesionala edo ETEa, eta, barne-aholkularitza izanik, oso arlo espezifikoa kanpora atera nahi duen enpresa, denbora eta baliabide asko kontsumitzen dituena, baina eragiketen arrakastarako beharrezkoa eta funtsezkoa dena.
Aukeren agertoki berriak?
Sektore eta enpresa-tamaina guztietara iristea espero dugu, gure nitxo naturala ETEa eta enpresaren barne-aholkularitza dela uste dugu.
Une honetan eraikuntzaren sektorera ere sartzen ari gara, eta dagoeneko logistikan eta Horeca sektorean ari gara.
Zuzenbidearen zein zati da zuen espezialitatea edo, lan gehiago edo gutxiago egiten duzuen espezialitatea?
Zalantzarik gabe, kontratuzkoa eta komertziala. Baina hain gara zeharkakoak, ezen edozein sektore eta jardueratako komunikazioak iragazten baititugu: enpresaburuen eskaerak iristen zaizkigu, mezu elektroniko bat, burofax bat edo gutun formal bat jaso dutenak eta erantzun behar dutenak, baina konprometitzen ez dituen modu batean, edo, bestela, haien erantzunak ez dakarrela gertakari edo egoera jakin batzuen onarpen inplizitua. Askotan, dokumentu horiek norabide jakin batera bideratutako estrategia bat aplikatzea behar izaten dute, eta hala gomendatzen diegu.
Bezeroren batekin, kontratatzeko edo zerbitzuak emateko baldintza orokorrak zerotik erredaktatzera ere iritsi gara, oinarritik bere jarduera-estandarrak indartuz emaitzak optimizatzeko.
Zer bilakaera izan du zuen jarduerak hasi zinenetik, zein da zure hurrengo erronka?
Jarduera ia sortu berria da; ideia duela urtebete pasatxo sortu zen, eta, ordutik, jatorrizko ideiatik abiatuta eboluzionatzen joan gara, erabiltzaileei entzuten dien eta gero eta zerbitzu trinkoagoa eta fidagarriagoa eskaintzeko modelatzen ari den produktu baterantz.
Orain e-commerce gisa sortu den plataforma honek adimen artifizialeko irtenbideak integratuko ditu bi alderditan: datuen pribatutasuna eta informazioaren konfidentzialtasuna babestea, batetik, eta eredu adimentsu eta iragarle baterantz eboluzionatzea, bestetik: kudeatzen duen informazio orotatik abiatuta, sistemak pentsatzen ikas dezan nahi dugu.