Volkswagen taldearen ikuskapen kontseiluak duela minutu batzuk baieztatu du Volkswagen Nafarroa 2025ean lantegi elektrifikatua izango dela. Iragarpenaren arabera, Landabenek baterien eta errekuntzaren autoen fabrikazioa uztartuko du hamarkada honen bigarren erdian, gasolina-modeloen erabilera alde batera utziz doan heinean. Eta taldeak Espainian duen beste lantegi handiarekin batera egingo du (Seat Martorell).
Izan ere, taldeak iragarri duenez, Landaben SUV modelo elektrikoak (merkatuan balio handiagoa dutenak eta errentagarriagoak direnak, T-Cross kasu) fabrikatuko dituen planta multimarka bihurtuko da, eta Martorell, berriz, auto trinkoetan espezializatuko da. Albistea lantegian bertan jaso dute, baina taldeak ez ditu aurreikusitako ekoizpenak zehaztu, ezta marka zehatzak ere, baina SUV bat Volkswagenena eta beste bat Skodarena izatea aurreikusten da.
Landabenek epe ertaineko etorkizuna argitu nahi du, edonola ere, talde alemaniarra elektrifikazioan abantaila daramatela diruditen beste marka batzuekin lehiatzeko moduaren araberakoa izango dena. Eta Volkswagenek berak baldintzatu zuela Espainiako Gobernuak auto elektrikoaren PERTEa martxan jartzea, dagoeneko esleituta dituen milioi askoko laguntza publikoekin.
Izan ere, Gobernuak gaur bertan iragarri du Bruselak plan estrategiko hori onartu duela, eta haren zati industrialean 3.000 milioi euroko laguntzak aurreikusten dituela. Guztira, proiektuak 4.300 milioi euroko ekarpen publikoa izango du, 19.700 milioi euroko inbertsio pribatuekin batera.
Landabenen eta Martorellen kasuan, enpresak batzordearekin lortu nahi dituen lan-akordioen zain ere badago proiektu hau. Batzordea beldur da Skoda markako SUV baten esleipena jasotzeak Nafarroako langileak behartuko ote dituen Txekiako langileekin lehiatzera, askoz merkeagoa baita.
“Gure historiako eraldaketarik handiena da”, aitortu du Herbert Diess Volkswageneko CEOak, eta talde alemaniarrak datozen lau urteetarako onartu dituen inbertsio milioidunak iragarri ditu.