Berrikuntza hainbat arazotarako irtenbide sortzaileak pentsatzearen emaitza da. Baina erantzun horiek ez dira hutsean sortzen, asko landutako pentsamendu-prozesuen emaitza baizik. Ideia disruptibo horiekin topo egiteko moduetako bat alboko pentsamendua aplikatzea da, pentsamendu logikoak aintzat ez hartzeko joera izango luketen planteamendu ez konbentzionalak. Metodologia hori garatzeko, marketinak sei teknika proposatzen ditu: ordezkapena, inbertsioa, konbinazioa, gehiegikeria, ezabatzea eta berrantolaketa. Alboetako zazpi bekatuak (Esic) lanean, Francisco Torreblanca eta Paco Lorente adituek praktika horiek zazpi bekatu nagusiekin nahastea proposatzen dute, berrikuntza sortzen duten 42 teknika sortzaile garatzeko. Hona hemen adibide batzuk:

  1. Lizunkeria eta gehiegikeria. Egunerokotasuneko objektuei aplikatutako bi kontzeptu horien baturak moraltasunik eza eragiten du. Horixe gertatzen da luxuaren eremura oinarrizko produktuak eramaten direnean. Ice & Craft marka da horren adibide. Izotz-esfera eta -kubo perfektuak ekoizten ditu, zero zaporea, iraunkortasun handiagoa eta dotorezia esklusiboa lortzeko. Normalean garrantzirik ematen ez zaion elementu funtzional bat hartu eta esperientzia bakar bihurtzea da kontua. – Pentsamendu lineal, arrazional batetik abiatu izan balitz, ez ziren inoiz sortuko. Izpiritu berritzaile neurrigabeari esker, gauza bakar bat lortzen da, diote.
  2. Alferkeria eta inbertsioa. Ekintza bat egiteko motibaziorik ez dagoenean, gorrotoa sortzen du azkenean. Ideia horren gainean sortu zen Tailor Trucks, jostundegi mugikorreko zerbitzua, Pariseko hainbat lekutara mugitzen dena erosketak egitera joateak nagia ematen dien gizonak erakartzeko. «Bezeroa dendara joaten ez bada, dendaren bila atera behar da», diote egileek.
  3. Gula eta berrantolaketa. Teknika honek garapen estrategikoa baldintzatzen duten faktoreen ordena aldatzearen aldeko apustua egiten du. Normalean, kontuan hartzen da ekoizpena-kontsumitzailea binomioa, baina, urrats bat harago joateko, gomendagarria da elementu berriak sartzea. Hori da Milkaren azken ontza kanpainaren kasua, kontsumitzaileen eta haien maiteen arteko harremana bultzatu nahi zuena. Markak bere tableten edizio mugatu bat atera zuen, ontza bat falta zitzaiena, eta kontsumitzaileei aukera ematen zien falta zen zati hori nori bidaltzea nahi zuten aukeratzeko. Horrela, ekuazioak hirugarren pertsonak barne hartzen zituen, eta, aldi berean, bezero potentzialen datuak biltzea ahalbidetzen zuen.
  4. Haserrea eta ezabatzea. Alkandora etengabe janztearen arazoa desagerraraztea eta horrek sortzen duen amorrua minimizatzea. Horrela jaio zen Calchemise, alkandora eta galtzontziloa jantzi bakar batean bateratzen dituen marka. Gainera, oreka ezin hobearekin jokatzen du, erabiltzen den bitartean diskretua eta funtzionala baita, eta erosten denean estridentea. Ibilbide gutxiko produktua dirudi, baina, egia esan, haren baliokide femeninoa, bodya, erabat finkatuta dago.
  5. Inbidia eta ordezkapena. Bi kontzeptu horien konbinazioak irrika sortzen du, desira-sentsazio oso bizia, bai iraganeko oroitzapenetik, bai etorkizunerako proiekziotik. Lehen egoera buruan zuela, Carobelsek Doctor Bald bota zuen, munduko burusoilentzako lehen xanpua. Produktuak iraganeko gazteen memoriak lurpetik ateratzen laguntzen du proposamen berritzaile batekin, eta, aldi berean, galdutako bezero bat berreskuratzen du.
  6. Zekenkeria eta konbinazioa. Protagonismo-grinak selfiea bezalako joera bitxiak zabaldu ditu. Ildo horretan, Pooch Selfiek segmentatu eta maskotekin egiten diren argazkietan bakarrik zentratzea erabaki du. Erronka zaila, animalien jokabideak jarrera perfektutik aldentzeko joera baitu. Horren aurrean, markak pilota bat asmatu du, mugikorraren goialdean jartzen dena eta maskotaren begirada gatibatzen duena.
  7. Harrokeria eta berrantolaketa. Teknika hori berriro ere martxan jarri da, oraingoan, Auararen kasua nabarmentzeko: etekinen % 100 edateko uraren proiektuetara bideratzen duen konpainia. «Aktoreak eta baliabideen fluxua aldatzen dira», gogoratzen dute. Horrek, gainera, kontsumitzailearen harrotasuna areagotzen du.

Egilea Andoni Beitia