Iberiako gertaerak zorabio-abiaduran gertatzen dira udako denboraldia hasi zenetik. Ekoizpena azkar indartzeaz gain, milaka langile aldi baterako enplegu-erregulazioko espedienteetatik ateratzearekin batera, negozio-planaren errematea eta hitzarmen berriak ixteko langile-taldeekin izango dituen hurrengo harremanak gehitu behar dira.
Baina konpainiak epe laburreko etorkizun zalantzagarri bat ikusten du operazioetarako (fuelak gora egiten du berriro, eta inflazioak ez du etenik ematen), eta erronka argia finantza arloan. Eta testuinguru horrek markatuko du estrategia. Enpresak hilaren 15erako deitu ditu bidaiarien kabinako tripulatzaileak (TCP), eta astelehen honetan berriro bildu dira egoitzaren aurrean, lurreko langileek eta pilotuek lortu zuten soldata-tauletan % 4,55eko igoera finkatzea eskatzeko.
IAGk Iberiari, susperraldiaren hasieran, pandemiaren aurkako ezkutu gisa hartutako zorrari ahalik eta arreta handiena jartzea agindu zion. Eta halaxe jakinarazi die zuzendaritzak 16.000 langileei. Baikorra dela ere badio, baina euforiatik ihes egiten du.
Airelinea 2020tik 2021era zorpetu zen 758 eta 50 milioiko kredituak sinatuta, hurrenez hurren, eta horietatik % 80k KOIren abala du. Finantzaketa hori 2026ra arte sinatuta egon arren, kargaren % 38aren amortizazioa bueltan dago.
Bankuekin egindako kontratuan ezarritako lehen kuota 123 milioikoa da, eta 2023an itzuli behar da. 2024rako, epemuga 168 milioikoa da. Ordainketak 2025ean 206 milioikoak izango dira eta 2026an 311 milioi eurokoak.
Iberia 2020tik 2021era bitartean odolustu zen 1.800 milioiko galerarekin, eta pasibo horri 220 milioi inguru gehitu zizkion berregituratze kontzeptuan ordaintzeke. Antzinako EEEek eramandako zifra bat, hemendik 2025era ordaindu behar dena. Eta epe luzeagora, 2027an, 2015eko bonuen jaulkipena amaitzen da, 55 milioiko saldo biziarekin.
Hori da Iberiaren ustez aurre egin dakiokeen zorr-lauza. Ikuspuntu operatibotik, konpainiak 400 milioitik gorako faktura du hegazkinen errentamenduagatik: 430 milioi izan ziren 2020an, 449 milioi 2021ean, eta faktura 440 milioi ingurukoa da ekitaldi bakoitzeko datozen lau urteetan.
Konpainiaren dokumentu publikoetatik bildutako konpromiso horien guztien ondorioz, airelineak hitzarmen onak sinatzea, hazteko aukerak aprobetxatzea eta zorra ordaintzea ahalbidetuko duen oreka bilatzeaz hitz egiten du bereen aurrean. Deialdi hori gorabehera, TPCek uste dute erabateko justizia dela Vuelingeko lankideek (2021eko abenduan ezarritako KPIaren % 6,5 soldata-tauletan finkatzea) edo British Airways-eko lurreko langileek ( % 13ko soldata-igoera) dagoeneko eskuratu dituzten hobekuntzak aitortzea, biak ere IAG taldekoak.
Langileekin tira-biran
Langileekiko tira-biran eta laxoan, Iberiak Air Europa erosteko proiektuan duen ahalegina ateratzen ari da etengabe, orain 500 milioi inguruko balioa eta 700 milioiko finantza-zorrarekin. Osasun-krisiaren esparruan, prezioa erdira jaitsi zen Globaliaren enpresaren zorpetzeak gora egin zuelako, eta denboran atzeratutako ordainketa bat adostu zen. Baina, gainera, Iberiak sindikatuetako ordezkarien aurrean azpimarratu du eragiketa hori sortutako sinergiekin eta Air Europaren kutxarekin berarekin ordainduko litzatekeela, betiere merkatuaren hobekuntza sendotzen bada.
Zuzendaritzak beste argudio hau ere erabiltzen du: ekoizpena abiarazi eta ERTEen mekanismoa osatu zuen bederatzi hilabetez, aire-sektoreak bizi izan duen krisirik larrienean, ahal den neurrian langileen erosteko ahalmenean inpaktua saihesteko.
Iberiaren etorkizunari buruzko zalantza ez zen txikiagoa izan. IB Opcoren kontuen auditoreak, airelinearen akzioen edukitzaileak, 2020aren amaieran adierazi zuen ziurgabetasun materiala zegoela taldeak funtzionamenduan enpresa gisa jarraitzeko zuen gaitasunari buruz. Inoiz ikusi gabeko galerak eta aire-sektorearen suspertzea noiz gertatuko zen zalantzak zituzten.