Garraioaren Defentsarako Plataformak, autonomoen elkarteak eta nazio mailako garraiolarien enpresa txikiek lanuzte mugagabea iragarri dute igande honetako gauerditik aurrera.

Manuel Hernandezek, plataformako presidenteak, asteburu honetan lanuzteari buruz probintzietako ordezkaritzetan egin duten bozketaren emaitza jakinarazi du.

Joan den larunbatean, probintzietako ordezkariek bilera egin zuten sektorearen egungo egoera aztertzeko, Errepide bidezko Garraioaren Batzorde Nazionala (CNTC) osatzen duten garraiolarien elkarte nagusiekin adostuta Gobernuak onartutako neurrien ondoren.

Neurri horien artean, aipatzekoa da garraiolariek galeretan lan egitea saihesteko lege berria edo 450 milioi zuzeneko laguntzen pakete berri bat, 2021ean eta 2022ko apirilean onartutakoei gehitu behar zaizkienak, hala nola, 20 zentimoko deskontua, gidariek zamalanak egiteko debekua, zamalanetarako guneetan itxarote-denborak ordubetera mugatzea, garraioaren ikuskapena indartzea edo lanbidea uzteko laguntzak.

Hala ere, zamaketariek (garraiolarien bezeroek) sektorean galeretan lan egitea debekatzen duen legea “betetzen ez” dutela salatzen jarraitu du Plataformak, eta Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako Ministerioari adierazi dio Guardia Zibilari ez betetzea kontrolatzeko eta salatzeko baimena kentzeko.

Administrazioaren erantzun azkarra

Hori dela eta, delegatuek joan den larunbatean lanuzteei berrekitea erabaki zuten, asteburu honetan bozkatu eta Plataformako kideek berretsi duten erabakia.

“Administrazioak azkar erantzun behar du eta etortzear dagoenari aurre egin”, adierazi du Hernandezek astelehen honetan emandako prentsaurrekoan, eta azpimarratu du sektorea osatzen duten autonomoek une honetan ez dutela gaitasunik kostuen igoerari aurre egiteko, % 30 handiagoak baitira.

“Gure gidariei % 40 gutxiago ordaintzen ari gara, eskatzen dizkiguten zenbatekoak ordaindu ezin ditugulako behar den gutxienekoa estaliko duten aseguruak eginez”, salatu du.

Hernandezen ustez, Jaurlaritzarekin adostutako neurriak betetzean izandako “desoreka txikiak” “laneko heriotzak dira”, eta, horri dagokionez, 200 eta 250 enpresa artean itxi behar izan dituzte hilero.

“Ez dugu astirik. Egunero enpresa-tragediak gertatzen dira, baina baita familiakoak ere, suizidio kasuak izaten ari direlako “, ohartarazi du.

Bozketa ezagutu baino lehen, Raquel Sanchez Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako ministroak aitortu du “kezkatuta” dagoela garraio sektorean egin daitekeen beste greba baten aurrean, eta kolektiboaren “erantzukizuna” eskatu du lanuzteak berriro ez deitzeko.

Gobernuak akordioak bete omen ditu

“Jarraipena egiten ari gara eta bozketen emaitzaren zain gaude”, adierazi du ministroak, eta Gobernuak “garraioaren sektorearekin lortutako akordio guztiak bete” dituela ziurtatu du.

Sanchezek, Europa Pressek TVEri egindako adierazpenetan, sektorearen baldintzak eta inguruabarrak hobetu direla eta Gobernuak adostutakoa betetzeko lanean jarraituko duela nabarmendu du.

Hori dela eta, eta egon daitezkeen “desoreka txikiak” “bideratzeko” elkarrizketa eskaini ondoren, berriro grebara ez joateko deia egin die garraiolariei, batez ere egungo “une konplexuaren” aurrean.

Ministroak gogorarazi duenez, sektorearekin hitzartu zen garraioaren dekretuak bermatzen zuen ezin izango zela galeretan lan egin, eta, hori betetzen ez den egoerak gertatzen badira, salaketa-sistema bat dagoela nabarmendu du.

“Ezinbestekoa da salaketa jartzea, Ikuskaritzak bere lana egin ahal izan dezan eta 4.000 eurorainoko zigorrak ezar ditzan”, azpimarratu du ministroak, eta aurreratu du bere Saila Ikuskapen Plan bat amaitzen ari dela, eta plan hori “datozen asteetan” aurkeztuko duela, ikuskapen-mekanismoak indartzeko.

Egilea Andoni Beitia