Estatuan 347.000 kontratazio baino gehiago egingo dira, iazko kanpainan baino % 3,5 gutxiago
Gabonetako kanpainak 17.100 kontratu baino gehiago sortuko ditu Euskadin, 2022ko aldi berean baino % 0,3 gehiago, Gipuzkoako enplegu-eskariaren igoerari esker; Araban eta Bizkaian, berriz, jaitsi egingo da, Randstaden arabera.
Giza baliabideen enpresa honek ‘Black Friday’ delakoaren eta merkataritza, ostalaritza, logistika eta garraio sektoreetako urtarrileko beherapenen arteko aldian euskal enpresek izango dituzten kontratazio aurreikuspenak aztertu ditu.
Azterlanaren arabera, aurreko urtearen aldean kontratazioak gora egingo duen lurralde bakarra Gipuzkoa izango da, % 18,8ko igoerarekin. Araban eta Bizkaian, aldiz, behera egingo du, % 10,2 eta % 6, hurrenez hurren.
Jesus Fernandez Lima Randstadeko Aldi Baterako Laneko zuzendariak ohar batean azaldu duenez, “Gabonetako kanpaina ez da hain dinamikoa izango, ondasunen eta zerbitzuen prezioek gora egingo dutelako, eta horrek eragina izango du etxeen erosketa-ahalmenean”.
Ostalaritza-sektoreak gora egingo du atzerriko eta tokiko turismoaren gorakadagatik, eta murrizketa txikiak egongo dira merkataritzan eta garraioan, gaurkotasun ekonomikoari lotuago.
Kontratazio gutxiago Estatu osoan
Estatu osoan, ikerketak aurreikusten du Gabonetan 347.000 kontratazio baino gehiago sortuko direla, iazko kanpainan baino % 3,5 gutxiago, orduan 359.950 lan-kontratu berri sinatu baitziren.
Turismoak garrantzi handia duen autonomia-erkidegoetan, Kanarietan eta Balear Uharteetan, kontratu kopurua % 35,8 eta % 30,5 igoko da, hurrenez hurren.
Aldi horretan kontratazio positiboa izango duten beste autonomia-erkidego batzuk Katalunia ( % 11,4), Madrilgo Erkidegoa ( % 4,7), Kantabria ( % 3,8), Errioxa ( % 0,6) eta Euskadi ( % 0,3) izango dira.
Gaztela-Mantxa eta Extremadura izan dira nagusi kontratuen sorreran, % 29,3 eta % 19,9ko jaitsierekin, hurrenez hurren.
Logistika-sektoreak 167.600 kontratu berri inguru izango ditu, sortutako kontratu guztien ia erdia, eta Gabonetako kanpainan herrialde osoko kontratazioaren dinamizatzaile nagusietako bat izango da.
Enpresa logistikoek gehien eskatuko dituzten profilak paketatzaileenak, eskorga-gidarienak, biltegiko langileenak eta garraiolarienak izango dira. Ostalaritza-sektoreak zerbitzariak eta bezeroari arreta ematera bideratutako beste profil batzuk beharko ditu, eta merkataritzak indartu egingo ditu bere plantillak mendekoekin.