Montero de Cisneros bulegoak 200 ostalari ordezkatzen ditu

Bizkaiko 200 ostalari inguruk, horien artean enpresa talde garrantzitsu bat, eta Kantabriako eta Burgosko batzuk, guztiak Montero de Cisneros bulegoaren ordezkariak, “Onurak galtzea” eskatu diete zazpi aseguru-etxeri, 2020an eta 2021ean beren negozioak itxi zituztenean, larrialdi sanitarioaren ondorioz. Beren jarduerak indarrez eteteagatik enpresaburu bakoitzak eskatzen dituen kalte-ordainen batez besteko zenbatekoa 40.000 euro ingurukoa da, baina gaueko aisialdiko lokalen kasuan, zenbatekoa 150.000 eurokoa da.

Eskaera horren oinarria ostalariek sinatutako polizetan dago. Poliza horiek “lortu gabeko irabazia” eta kontingentzietatik eratorritako “kalte berriak” estaltzen dituzte, pandemian zehar ezarritako negozioen itxierak kasu. Zehazki, hiru hilabetez 2020an eta bi hilabetez aurten bertan.

Dena den, Jose Montero bulegoko bazkide zuzendari eta kudeatzaileak azpimarratu duenez, beharrezkoa da kasu bakoitza “poliza bakoitzeko aztertzea”, guztiak ez baitaude erreklamazioak aurrera eramateko moduan. “Beharrezkoa da lanean jarraitzea, eskaera horiek ez dira bideragarriak behin betiko itxi dituzten negozioentzat”, gaineratu du. Kanpoan geratzen dira, halaber, lortu gabeko irabazien eta sortzen ari diren kalteen klausularik ez duten poliza sinpleak.

Protokolo propioa, “Benetan funtzionatzen duena”

Lehen errekerimenduak, burofax bidez, abian dira, baina Monterok iragarri du kasu gehienak epaitegietan amaituko direla. “Akordioa lortzen saiatzen ari diren aseguru-etxe batzuk izan ezik, gehienak erantzukizuna ukatzen ari dira”, azaldu du.

BULEGO honek jarraitzen duen metodoa peritu-froga bereziak erabiltzen dituen protokolo propio batean oinarritzen da, eta banku-kasuetan erabiltzen dutenarekin paraleloa da. Eremu horretan, Montero de Cisneros Europa mailako espezialistarik handienetako bat da. “Bankuak eta aseguru-etxeak ahizpak dira. Kasu horietan, gure kontratu-zuzenbideko protokoloak bankuetan bakarrik egiten duen bezala funtzionatzen du “, azpimarratu du Monterok, eta kasu kopuru handia jasotzen ari direla onartu du; beraz,” Pazientzia “eskatu du, beharrezkoa baita” aldez aurreko hautaketa “egitea erreklamazio bakoitzaren bideragarritasuna ezartzeko.

Gironako Probintzia Auzitegiak otsailaren 3an emandako epaiaren arabera, aseguru-etxe batek 6.000 euroko kalte-ordaina eman behar izan zion pizzeria bati, Covid-19 delakoaren ondorioz negozioa administrazio-aginduz ixteagatik. Epai hori da ostalaritza-sektorearen erreklamazioen aurrekaririk berriena, eta erakusten du badagoela oinarri sendo bat, kasu gehienetan horiek oinarritu ditzakeena. Epaiak onartzen zuen polizan ez zela berariaz pandemia baztertzen.