Estrategia

ANTONIO ARGANDOÑA / Michael Porterrek, George Serafeimek eta Mark Kramerrek, beren lan batean, enpresen ekintzen alderdi sozialek eta ingurumenekoek beren estrategiaren parte zergatik izan behar duten azaltzen dute. Balio erantsia sortzeko eredutik abiatuta egiten dute hori: ESG alderdiek (ingurumen-, gizarte- eta gobernantza-alderdiak, ingelesezko siglen arabera) eragin zuzena dute enpresaren emaitza ekonomikoetan, eta, gainera, inpaktu zuzena dute gizarte erantzukizunaren, jasangarritasunaren eta ingurumenaren emaitzetan. Asmoa da enpresak negozioaren ikuspegitik hartu behar dituela kontuan ingurumen-faktoreak, adibidez, ez soilik ikuspegi sozialetik. Ez daude bi helburu, soziala eta monetarioa, bakarra baizik, zenbait alderdi dituena. Inpaktu horien materialtasunaren ikuspegitik, hasiera batean enpresak zituen arriskuak identifikatu nahi ziren, baldin eta ez bazituen kontuan hartzen haien inpaktuak, baina ez zuten uste inpaktu horiek etorkizuneko aukera izango zirenik negozioaren lehiakortasuna, hazkundea eta errentagarritasuna bereizteko.