Houstongo (Estatu Batuak) SH-288 ordainpeko autobideko UBSren kontrola hartzeak 60 milioi euro inguruko ekarpena egingo dio taldearen ustiapeneko emaitza gordinari (Ebitda) 2023ko ekitaldian, eta zenbateko hori urteko % 8,4ko erritmoan handitzen jarraituko du hurrengo hamarkadan.

Aste honetan analistekin izandako topaketa batean konpainiak emandako informaziotik abiatuta Sabadellek egindako kalkuluen arabera, autobide horrek UBSren Ebitdan izango duen eragina 59 milioi eurokoa izango da datorren urtean.

Transakzioa azaroan ixtea espero denez, aurten bi hilabete finkatuko da, eta 9 milioi euroko ekarpena egingo diote Florentino Pérez buru duen konpainiaren emaitza operatiboari.

Autobidea 2020an inauguratu zen, eta hazkunde-prozesu betean dago; beraz, aktibo horren Ebitda % 8,4ko urteko erritmoan haztea espero du ACSk 2022tik 2023ra bitartean, aurtengo 62 milioi eurotatik.

Errentagarritasunari dagokionez, trafikoen hipotesien, tarifen berrikusketen eta autopistarako UBSren zorraren birfinantzaketaren arabera, % 10era igoko litzateke partaidetza osoaren % 66,27.

Autobideak

Eragiketa hori bat dator konpainiak autobideen emakidarekin duen esposizioa handitzeko estrategiarekin, industria dibisioaren salmentatik lortutako funtsekin, eta Sabadellek uste du ACSren zorra 250 milioi eurokoa izango dela, 1.206 milioi euroko kutxa garbiarekin, eragiketa horretan 900 milioi ordaindu ondoren.

Konpainiaren asmoa aktibo hori Abertis autobide emakidadunari eskualdatzea da. Abertisen partaidetza % 50 ingurukoa da, Atlantia bazkide italiarrarekin partekatua, baina 2025era arte ezingo litzateke hori egin, autobideko bazkideen akordioak planteatzen dituen murrizketengatik.

Hala ere, ACSk aktiboaren % 100 eskuratzen badu, eskualdaketa hori egin dezake, baina konpainiak ez du baztertzen, betiere aukera ona badago.

SH-288 17 kilometroko lau bidesari-errei dira, proiektuan 1.000 milioi dolarreko hasierako inbertsioa dutenak eta emakidaren iraupena 52 urtekoa dutenak, 2068ra arte.

Egilea Andoni Beitia