Klima-aldaketa eta erregai fosilen inpaktua, orain arte ibilgailu motordunen energia-iturri nagusia izan dena, ingurumenaren degradazioan faktore nagusietako bat da biztanleriaren zati handi batean autoa erosteko garaian.

Era berean, asko dira modelo edo marka jakin bat aukeratzeko fabrikatzaileek iragartzen duten kontsumoari erreparatzen dioten pertsonak. Izan ere, azken finean, zenbat eta gutxiago kontsumitu, orduan eta gehiago aurrezten da gure poltsikoetan gasolindegian.

Ibilgailu elektrikoen kasuan ere erosle askok erreparatzen diote fabrikatzaile baten edo bestearen alde egiteko autonomia-kilometroei.

Bi kasuetan, kontsumitzaileok txundituta ikusten dugu nola erregai-kontsumoak edo autonomia-kilometroak ez diren, noski, ibilgailuaren dokumentazio ofizialean islatzen direnak erosten dugunean.

Izan ere, Garraio Garbiaren Nazioarteko Kontseiluaren (ICCT, ingelesezko siglak) 9 markako 20 modelorekin egindako azterlan baten arabera, gasolinaren batez besteko gastua fabrikatzaileek egindako homologazio-proben emaitza ofiziala baino % 36 handiagoa da. Eta, kasu batzuetan, % 51raino igotzen da; beraz, gidariarentzat kalkulatutako kostua ehunka euro izan daiteke urtean erregaian.

Homologazio-probak
Egia esan, fabrikatzaileek homologazio-probak egiten dituzte laborategietan, baldintza onenetan eta proba horietarako bereziki prestatutako ereduetan. Eta test horiek oso urrun daudela benetako trafiko-egoeretan dagoen errepide edo kale bateko gidariaren benetako baldintzetatik, hainbat alderdik eragin handia dutenean, hala nola ibilbidearen desnibelak, azelerazioek edo balaztadek, baldintza klimatologikoek (euria, haizea, hezetasuna edo tenperatura, trafiko-dentsitatea, etab.).

Autoaren zenbait elementuk jasaten duten higadura-mailaz ez hitz egiteagatik eta kontsumoan modu negatiboan eragiteagatik. Pneumatikoen presioak, okupazio-mailak (zenbat eta okupatzaileago, orduan eta pisu eta kontsumo handiagoa) eta klimatizagailuaren erabilerak ere eragina dute. Gainera, kontuan izan behar dugu batzuetan autoari, oro har, eta haren elementu jakin batzuei, bereziki, egiten diegun mantentze-lanak ez direla zuzenak.

Fabrikatzaileak WLTP (Ibilgailu arinentzako proben mundu mailako prozedura harmonizatua, ingelesezko siglen arabera) araudiak arautzen ditu 2021az geroztik Espainian, eta beren datuak bateratzen dituzte, hainbat modeloren arteko konparazio gisa balio dezaten.

Baina, egia esan, adituek adierazi dute dagoeneko matrikulatutako autoaren benetako kontsumoa fabrikatzaileak bere dokumentazio ofizialean islatzen duen 100 kilometroko datua baino % 20 handiagoa dela, gutxi gorabehera. Eta auto elektrikoen kasuan, aipatzen duen kilometro-autonomiaren % 20 kenduko zaio.

Gehiegizko kontsumoaren arrazoiak


Kaltetutako tapoia edo tankea. Erregaia oso erraz lurruntzen da. Gerta liteke depositua hondatuta edukitzea ere.

Arazoak gasolina-ponparekin. Errekuntza txar batengatik erregaia alferrik galtzea eragingo du.

Balazta-pilulak. Trabatuz gero, etengabe galgatuko dira eta gasolina gehiago gastatuko da.

Pneumatikoen presioa. Pneumatikoen egoera txarrak erregaiaren kontsumoa % 3 areagotu dezake.

Egilea Admin