Kontsumitzaileen konfiantza 2019ko mailara igo da

Kontsumitzaileek Espainiako ekonomian duten konfiantzak gora egiten jarraitu zuen maiatzean, harik eta 19-kobidaren pandemia agertu aurreko maila gainditu arte, egungo egoeraren eta itxaropenen balorazioak bultzatuta. Ikerketa Soziologikoen Zentroak (CIS) atzo zabaldu zuen kontsumitzaileen konfiantza-indizea (ICC) 89 puntura iritsi zen maiatzean, apirileko 77,8 puntuen eta 2020ko otsaileko 85,7 puntuen gainetik.

Izan ere, maiatzeko datua 2019ko uztailetik (97 puntu erregistratu ziren) izan den handiena da, nahiz eta pertzepzio positiboaren eta negatiboaren arteko atalasea markatzen duten 100 puntutik urrun dagoen; maila hori 2019ko ekainean gainditu zen azken aldiz. Maiatzean, kontsumitzaileek 62,4 puntutan baloratu zuten egoera, apirilean baino 14,3 puntu gehiago, egungo egoerari buruzko iritziak (21,5 puntu igo da) eta lan-merkatuak (18,6 puntu gehiago) hobera egin dutelako, bai eta, neurri txikiagoan, familien egoerak ere (2,8 puntu gehiago).

Hala ere, kontsumitzaileak bereziki baikor agertu ziren aurreikuspenei dagokienez: 115,5 puntu lortu zituzten jarraian, apirilean baino 8,1 gehiago. Itxaropenek hobera egin zuten baloratutako alderdi guztietan, batez ere ekonomiaren (12,3 puntu gehiago) eta lan-merkatuaren (10,3 puntu gehiago) etorkizuneko bilakaeran, baina baita familien egoeran ere (1,7 puntu gehiago). Kontsumitzaileak ere baikorrago agertu ziren kontsumo- eta aurrezki-itxaropenei dagokienez.