Frantziak 150 milioi euroko isunak jarri dizkio Googleri, eta 60 milioi eurokoak Facebooki, cookieak bere orrialdeetan baztertzeko prozedurengatik.

CNILek, jarduera digitala gainbegiratzeaz arduratzen den Frantziako erakundeak, bi komunikatutan justifikatu zuen zehapen horien zenbatekoa, eragindako pertsonen kopuruagatik eta Interneteko erraldoi estatubatuar horiek cookie horiei esker zeharka jasotzen dituzten publizitate-sarrerekin lortzen dituzten “onura handiengatik”.

Googleren kasuan, isun bikoitza da, 90 milioi eurokoa etxe nagusiari eta 60 milioikoa Irlandan egoitza duen filial europarrari.

Jatorrian Informatika eta Askatasunen Batzorde Nazionalak (CNIL) jasotako hainbat salaketa daude. Batzorde horrek joan den ekainean lineako kontrol bat egin zuen, eta “internauten baimen-askatasuna” urratzen duten praktika batzuk egiaztatu zituen. Izan ere, “Ez da cookieak baztertzea onartzea bezain erraza”.

Hain zuzen ere, bai Googleren orrietan, bai Youtube bideo-zerbitzuko orrietan, berehala oniritzia emateko aukera ematen duen botoi bat dago.

Hala ere, ez dago irtenbide baliokiderik bisitatzen dituenak ezetz esan dezan. Izan ere, hainbat klik behar dira hori lortzeko.

CNILen ustez, konplexutasun handiago horrek esan nahi du “erabiltzaileak cookieak baztertzera adoregabetzea eta botoiaren erraztasuna pribilegiatzera bultzatzea onartzen dut”.

Iazko otsailean, ikuskapen-erakunde horrek Googleri ohartarazi zion gai horren inguruan, eta behin eta berriz esan zuen “errefusatzea onartzea bezain erraza” izan behar duela.

Interneteko bilatzaileak eta bere bideo-zerbitzuak hiru hilabete dituzte egoera zuzentzeko, internautaren baimen-askatasuna bermatzeko. Bestela, atzeratutako egun bakoitzeko 100.000 euroko isun gehigarria jarriko da.

Egilea Andoni Beitia