BBK-k 850.000 euro bideratu ditu Bizkaiko lehen sektorerako

BBK-k 850.000 euro bideratuko ditu aurten Bizkaiko lehen sektoreari laguntzeko, bere produktuen salmenta errazteko eta sektore horri lotutako proiektuak bultzatzeko ekimenen bidez. Horrela, 2022an zehar 65 udalerritan baino gehiagotan 80 nekazaritza- eta abeltzaintza-azokatan baino gehiagotan egotea aurreikusten du, eta BBK Azoka online plataformaren hazkundearekin jarraitzea espero du. Gaur egun 3.000 bezero baino gehiago ditu eta 500 produktu inguru eskaintzen ditu bertan.

BBK-ko Gizarte Ekintzako zuzendariak, Nora Sarasolak, eta erakundeko ingurumen eta iraunkortasun arduradunak, Ainhoa Elortegik, Bizkaiko lehen sektoreari laguntzeko BBKren ekimenak aurkeztu dituzte astearte honetan, Igorreko Askibil gaztandegira egindako bisitan. Bizkaiko azoketan eta BBK Azokaren bidez merkaturatzen dituzte BBKren produktuak.

Sarasolak azaldu duenez, BBK-k 850.000 euro bideratuko ditu 2022an Bizkaiko baserritarrei laguntzeko. Horretarako, produktuak zuzenean saltzeko bi bide erabiliko ditu: Nekazaritza eta abeltzaintzako azokak eta BBK Azoka merkataritza elektronikoko plataforma, eta, bestetik, lehen sektoreari lotutako proiektuak bultzatzea.

Nekazaritza-azokei dagokienez, pandemiak eragindako geldialdiaren ondoren aurrez aurreko azokak berreskuratzeko aukera izango den urte honetan, BBK-k lurraldeko 65 udalerritan baino gehiagotan egingo diren 80 azoka baino gehiagotan parte hartuko du; 1977an, berriz, 12 azoka egin ziren, hain zuzen ere, antolaketan laguntzen hasi zen lehen urtean.

Gizarte Ekintzako arduradunaren hitzetan, BBK-k “berriz bizitzeko ilusioa” du, Bilbon Santo Tomasekoa bezalako azokak eta Mungia, Abadiño, Zalla, Markina, Gernika edo Zamudiokoak bezalako azoka “enblematikoak”.

Horrela, eta covid-19ak eragindako murrizketengatik bi urtez kanpoan egon ondoren, baserritarrek euren produktuak zuzenean saltzeko kanal bat berreskuratu ahal izango dute, “Sektorearentzat garrantzi handikoa”, BBKtik azpimarratu dutenez.

Adierazi dutenez, “Zuzeneko salmenta-kanalek edo merkaturatze-bide laburrek ekoizleen ustiategien iraunkortasun ekonomikoa hobetzen laguntzen dute, eta, beraz, nekazaritza-jarduerari eusten diote, eta, horrekin batera, natura- eta paisaia-aberastasuna kontserbatzen, garapen jasangarria lortzen eta klima-aldaketaren aurka borrokatzen laguntzen dute”.

Gainera, Bizkaiko lehen sektoreak “kalitatezko elikagai eta produktu freskoak, osasungarriak, trazagarriak, jasangarriak eta ingurumen-aztarna txikia dutenak” hornitzen dituela azpimarratu dute.

Sarasolak aurreratu duenez, BBK, gainera, erakunde publikoekin eta sektoreko erakundeekin lanean ari da asteroko merkatuak bultzatzeko, lehen sektoreari laguntzeko.

Digitalizazioa

Bestalde, BBK Azoka zuzeneko salmentarako online plataforma bultzatzen jarraituko du BBK-k, pandemian hazkunde “ikusgarria” izan zuena eta gaur egun bere 3.000 bezero baino gehiagoren eskura “kalitate bikaineko” tokiko 500 produktu inguru jartzen dituena, horietako asko denboraldikoak.

Azoketan zu zuri saltzea oso garrantzitsua bada ere, BBK-ko Gizarte Ekintzako zuzendariak azpimarratu du digitalizazioa ere bultzatu behar dela, azoketara joan ezin diren edo online erosketa lehenesten duten bezeroengana hurbiltzeko.

Gaur egun, ustiategi txiki eta ertainetako ia 60 ekoizlek jartzen dituzte salgai barazkiak, fruta, eztia, arrain-kontserbak, esnekiak, marmeladak, hestebeteak edo txakolina, besteak beste.

BBK Azoka 2016an sortu zen, eta, erakundetik nabarmendu dutenez, “Funtsezko zeregina” izan du baserritarren merkataritza-jarduerari eusteko covid-19ak eragindako konfinamenduan. Izan ere, denbora horretan online plataforma horren jarduerak % 3.500 baino gehiago egin zuen gora salmentak, bezeroen, ekoizleen ( % 250) eta produktuen eskaintzaren ( % 289) hazkundeagatik.

2021ean, BBK Azokak hilean 92 eskaera kudeatu ditu batez beste, 40 euro inguruko tiketarekin. BBK-k eta atxikitako ekoizleek goranzko joera sendotzea espero dute. Plataforma “beti” dago irekita ekimen honetan parte hartu nahi duten ekoizleentzat. BBK-k bere gain hartzen ditu bidalketa-gastuak, eta “bitartekaritza-kosturik ez egotea” errazten da, Sarasolak azaldu duenez.

Bi salmenta-kanal horien erabiltzaileen artean Igorreko Askibil gaztandegia dago. Bertako jabeek saguzar-granadina arrazako 120 ahuntzez osatutako artaldea dute, eta lau gazta mota egiten dituzte beren esnearekin.

Andoni eta Zuriñe arduradunek azoken garrantzia azpimarratu dute, ekoizleek produktu guztiak “bidezko prezioan” atera ahal izateko eta kontsumitzaileak “bidezko prezioan ere erosi ahal izateko”, batez ere hastapenetan, foro horietara joateak produktuak probatzeko eta ezagutzeko aukera ematen baitu.

Izan ere, azaldu dutenez, pandemiara arte azokek ekoizpenaren % 40 saltzen zuten. “Merkataritza mundura irtetea, non 180.000 gaztandegi dauden gazta saltzen, pentsaezina da 100 ahuntz dituen tipo batentzat. Larunbat batean zure gaztarekin leku batera joateko aukera, zure gazta probatzera ematen duzu eta jendeak ezagutu eta erosten duela ikustea handia da “, adierazi du Andonik.

Hala ere, “Garai berrietara egokitzen joateko” beharra ere onartu dute, eta, horregatik, BBK Azoka plataforma baloratu dute, Zuriñeren hitzetan, ekoizleentzat “webgune bat muntatzea erokeria baita”.

Gaztagintzako arduradunek ere ohartarazi dute prezioen igoeraren eragina beren sektorean. “Dena igo zaigu”, adierazi dute, gasolioaren, bazkaren edo pentsuaren kostuen igoera aipatuz, “Bidaiaria” izatea espero baitute. Bestela, ekoizle txikientzat “bideraezina” izango dela deitoratu dute, izan ere, igoera horiek kontsumitzaileari jasanarazteak “merkatutik ateratzea” dakar.