Juan Jose Goñik, Industria Ingeniaritzan doktore eta unibertsitateko irakasleak, koronabirusak ekarri dituen ikasketei buruzko hausnarketa egin du. Goñiren esanetan, osasun krisiaren ondorioz, hainbat gauza ikasi ditugu. Haren ustez, atera dezakegun lehen ikasgaia da etorkizunean izan nahi duguna definitzea krisiari aurre egiteko modua dela. Horregatik, garrantzitsua da elkarrekin egitea, ez baitu balio herrialde, sektore edo jarduera bakoitzerako banakako irtenbideak bilatu nahi izateak.

Bestalde, Goñik adierazi du pandemia uzten ari zaigun irakaspenik funtsezkoena dela osasun-sistema ez dela nahikoa ia egitura guztietako baliabideei eta enpleguei dagokienez. Izan ere, “osasunaren sektorean beharrezkoak diren okupazioak ehunka mila dira, eta turismo-sektorean lan egiteari utziko dioten pertsonak ehunka mila”, azaldu du Goñik. Haren aburuz, bi arazo horiei batera heltzeko modu bat sektoreen hibridazioa litzateke. Beraz, adierazi duenez, zentzua izango luke turismo- eta merkataritza-zerbitzu batzuk hurbileko osasunean eta teknologia berrietan inbertitu eta birmoldatzeko Europako plan batek.

Adituaren arabera, bigarren ikasgaia da biztanleriaren banaketak hainbat frontetan arazo asko sortuko dituzten bideak jarraitzen dituela. Horri aurre egiteko, gizarte- eta lan-jarduera askoren digitalizazioa beharrezkoa da.

Irakaspen gehiago

Goñik dioenez, hirugarren ikasgaiak indarrean dauden belaunaldien arteko loturei eta horien indarguneei eta ahuleziei buruz birpentsatzera garamatza. Gogoratu duenez, arazoak agerikoak dira: emantzipazio berantiarra, etxebizitza eskuratzeko zailtasuna, emakumeen zaintza-gainkarga, etab. Egungo eredua berrantolatu behar dela dio, hurbiltasun, denbora eskuragarritasun, kontsumo eta belaunaldien arteko adostasun handiagoko ereduetarantz.

Egileak dio laugarren ikasgaia zera dela: gure ustez garrantzitsua dena berrantolatzea. Horrela, osasun-zerbitzuen, ikerketaren, gazteen eta helduen prestakuntza-sistemen eta bestelakoen gaitasuna eta antolamendua birkokatu ahal izango dugu.

Egilea Admin